Vakantiemelding aanmaken

Wanneer u bijvoorbeeld op vakantie gaat is het handig om mensen die een email naar u sturen, te laten weten dat u tijdelijk niet, of vertraagd, zal reageren. Hiervoor is het mogelijk om een zogenaamde vakantiemelding aan te maken in DirectAdmin. In dit artikel leggen wij uit hoe u deze melding kan aanmaken.

Wij gaan ervan uit dat u al bent ingelogd in DirectAdmin.

Aanmaken vakantiemelding
  1. Klik op Vacation Messages.
  2. Klik hierna op Set Vacation Message.
  3. Selecteer bij Vacation Account: het emailadres waarop een melding moet worden verstuurd.
  4. Vul bij Vacation Message: het bericht in wat een afzender moet ontvangen, wanneer deze een email naar u stuurt tijdens uw afwezige periode.
  5. Geef bij Vacation Start: de datum aan wanneer de melding actief moet worden. U kan in het eerste vak een keuze maken uit een dagdeel.
  6. Geef bij Vacation End: de datum aan wanneer de melding inactief moet worden. U kan in het eerste vak een keuze maken uit een dagdeel.
  7. Klik op Create om de melding aan te maken.
  8. De melding is nu aangemaakt en zichtbaar in het overzicht
Wanneer er een Vacation Message actief is en er iemand een email naar u stuurt, zal hij/zij automatisch een email ontvangen met het bericht wat u bij stap 4 heeft ingevuld. Dit ontvangt de afzender slechts één keer per dag. Wanneer de afzender meerdere emails op dezelfde dag stuurt, zal hij/zij slechts één melding/email ontvangen. Wanneer de afzender een volgende dag weer een email stuurt, zal er weer een email/melding worden verstuurd.

Wenst u een automatische melding op elke email van een afzender te versturen? Maak dan een Autoresponder aan onder Autoresponders.
  • vakantie, melding, vakantiemelding, outofoffice, out, of, office, automatisch, antwoord
  • 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Mijn email werkt niet in Outlook

Het is mogelijk dat uw email niet werkt in Outlook.Om dit weer werkende te maken, moet u een...

Ik ontvang geen emails van WebhostNow

Ontvangt u geen emails van WebhostNow?Kijk in uw spamfolder, als de e-mails hier terecht komen...

Website offline/server onbereikbaar

Het kan voorkomen dat u uw website niet kunt bereiken. Meestal bent u dan in onze firewall...

Email komt in spamfolder bij ontvanger

Als u email verzend en deze in de spamfolder bij de ontvanger komt is dat erg vervelend. Dit...

Hoe stel ik mijn email in?

Relevant: https://klanten.webhostnow.nl/knowledgebase/62/iOS-Mailserver-wijzigen.htmlDit artikel...